För dig som leder program

På denna sida kommunicerar vi till programledare om allt viktigt som berör evenemanget. Informationen på denna sida gäller endast programledare! Anmälningsdirektiv för deltagare hittar du HÄR!

Out-Ut-Out-evenemanget kommer att arrangeras den 15-17 juni 2021

Ulos-Ut-Out har vunnit enorm popularitet och mer än 350 deltagare har redan registrerat sig till evenemanget!
Utgångspunkten för arrangemangen är ett givande och säkert evenemang där förutom ny kunskap och färdigheter erbjuds unika upplevelser i naturen och andan i att arbeta tillsammans.

På grund av koronasituationen i Finland organiseras hela evenemanget virtuellt. Sidan uppdateras för närvarande.

Tillsammans kommer skapar vi ett mångsidigt evenemang där ute undervisning är viktigare än någonsin. Vårt mål är att Ulos-Ut-Out upphållar interaktivt, funktionellt och upplevelsefullt trots avståndet. För detta behöver vi nu hjälp från dina som leder program. Låt oss göra det här tillsammans, och säkert enligt alla omständigheter! Tack för att du är med!


Ny interaktiv evenemangsplattform:

Genom ett unikt samarbete utvecklar vi en helt ny plattform för ett virtuellt evenemang. Mer information kommer snart.


Instruktioner för föreläsare:

Detta gäller föreläsningar I, III, IV, V, VI, VII, VIII & IX

Före:
Spara din presentation (på 15 min) själv och skicka den även till arrangörerna senast 15.5. Om du behöver hjälper vi dig med detta; vänligen kontakta oss för mer information. Skicka vänligen en inspelning även om du deltar vid evenemanget på plats. Instruktioner för inspelning finns i slutet av denna sida.

Under evenemanget:
I början av sessionen presenteras föreläsarna (3-4 stycken) från inspelningarna. Under talen kan publiken ställa frågor i chatten. Du kan läsa de frågor som ställts till dig under dina presentationer.

Det finns gott om tid för diskussion i slutet av sessionen. Detta gör att du kan svara på frågor och diskutera med publiken och andra föreläsare.


Instruktioner för rundabordsmöjligheter:

På förhand:

Planera samtalets gång.

Teknisk implementering:

Rundaborden är försedda med en Zoom- eller Teams-anslutning av antingen arrangörerna eller facilitatorerna. Evenemangsplattforms vibestream användas för interaktionen. Denna beskrivning är preliminär. Vi utvecklar fortfarande plattformen.

Inspelning:

Rundaborden rekords inte.


Instruktioner för workshopledare:

Planera och välj: Kan din verkstad också genomföras virtuellt?
I första hand organiseras (plan A) workshops på plats med hänsyn till lokala begränsningar. Kan din workshop samtidigt förverkligas virtuellt i din egen närliggande skog samtidigt?


Anmälning och inkvartering för dig som leder program

Läs mer, klicka här!

Inspelningar

Du kan redan nu spela banda din föreläsning! Skicka det färdiga materialet i dataformat mp4 (video), pdf och ppt (utskrivbara instruktioner och Powerpointpresentationer) via e-post: maija.ihantola@luontokoulut.fi.

Synlighet, Mappa.fi och minimässa

Vi erbjuder programtillverkare extra synlighet i evenemangets kommunikationer! Ta chansen och skicka bilder av ditt program och dig själv, tillsammans med ett inspirerande utdrag om vad du gör. Skicka dessa via e-post till info@ulos2021.fi. Vi använder bilder och texter på evenemangets webbplats och i evenemanget sociala kanalerna.

Länka materialet relaterat till din workshop och föreläsning direkt till  Mappa.fi, om de är tillgängliga online. Om material kommer senare, kan det sedan länkas senare till mappa. Sätt  Ulos2021 som ärende.

För programansvariga erbjuder vi även gratis plats för broschyrer under evenemanget. Naturligtvis,  är du också välkommen att presentera dina aktiviteter och dela ut ditt material vid en tidpunkt som passar dig.  Läs mer om minimässorna och anmäl dig!

Följ @ulosutout på Facebook, Instagram och Twitter!

Använd hashtaggen #ulos2021 när du publicerar händelser om evenemanget eller ditt program.